Rozpoczynamy realizacje projektu unijnego



Rozpoczynamy realizacje projektu unijnego

Never too young to dream big

Projekt Unijny

Cel projektu

Celem projektu „Never too young to dream big” jest zapewnienie dostępu do dobrej jakości włączającego kształcenia 141 dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym, w tym 52 dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, uczęszczających do Niepublicznego Polsko-Angielskiego Przedszkola Artystycznego „Lenkowo” we Wrząsowicach poprzez organizację zajęć dodatkowych oraz zapewnienie im odpowiednich warunków do rozwijania indywidualnego potencjału z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb poprzez doposażenie przedszkola w pomoce dydaktyczne, a także podniesienie kwalifikacji u 12 nauczycielek poprzez ukończenie szkoleń i studiów podyplomowych.

Okres realizacji projektu: 01.04.2025-30.06.2027, z opcją wydłużenia do 31.08.2028.

Opis projektu

W okresie realizacji projektu wsparciem w postaci zajęć dodatkowych, specjalistycznych oraz rozwijających kompetencje kluczowe zostanie objętych 141 dzieci w tym 52 dzieci (19 K, 33 M) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi.

Zajęcia dodatkowe dla dzieci wspierające rozwój kompetencji kluczowych, umiejętności podstawowych i przekrojowych:

– Warsztaty kreatywnego myślenia
– Warsztaty ekspresji kulturalnej
– Eksperymenty w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii
– Warsztaty przyrodnicze
– Kodowanie
– Robotyka
– Język angielski
– Dziecięca matematyka
– Warsztaty emocjonalno-społeczne
– Warsztaty STEAM – zajęcia integrujące naukę, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę,
– Zajęcia gimnastyki, zapobiegające wadom postawy

Zajęcia dodatkowe dla dzieci wyrównujące deficyty i odpowiadające na specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne:

– Trening uważności
– Terapia logopedyczna
– Trening Umiejętności Społecznych
– Terapia Integracji Sensorycznej

Zajęcia specjalistyczne – indywidualne
– Terapia logopedyczna
– Terapia Integracji Sensorycznej

Wsparciem objętych zostanie także 14 osób kadry pedagogicznej, u których zdiagnozowano konieczność podnoszenia kompetencji w zakresie stosowania metod i form pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, a także w zakresie diagnozy i identyfikacji potencjalnych problemów rozwojowych dzieci na wczesnym etapie. Nauczycielki zostaną objęte szkoleniami oraz studiami w tym zakresie.

W ramach projektu nastąpi również poprawa dostępności przedszkola poprzez zakup pomocy dydaktycznych dostosowanych do potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami.

Zaplanowano także realizację warsztatów z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji dla kadry pedagogicznej, dzieci oraz ich rodziców, a także zawiązanie się grupy ojców.

Efekty, rezultaty

Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej – 141
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 12

Wartość Projektu (całkowity koszt Projektu): 808 324,90 zł
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 687 066,26 zł